Möt Nilla på Kundcenter i Stockholm

Vi mötte upp Nilla på kundcenter i Stockholm för att höra lite mer om henne.

Hej Nilla, vad var det som förvånade dig mest när du började jobba med bilglas? Det som förvånade mig mest när jag var ny i branschen var definitivt hur mycket kunskap som krävs i det här jobbet. Det ligger en hel vetenskap bakom alla olika bilglas och det finns så många olika varianter på allt, berättar Nilla.

Att lösa kundernas problem tycker Nilla är det bästa med att jobba på Carglass® Kunder hör av sig från alla delar av landet och eftersom vi hjälper till med bilglas till alla olika bilmärken och -modeller behöver man snabbt lära sig både geografi och en hel del om bilar.Anledningen till varför hon sökte sig till just bilglasbranschen är också anledningen till varför hon trivs så bra. Hon hade själv upplevt lättnaden av att ha hjälpen endast ett samtal bort när bilrutan gått sönder

Vissa kunder är på väg ut på bilsemester eller är i stort behov av bilen i det dagliga arbetet. Vid sådana tillfällen är det väldigt givande att få vara den som löser problemet snabbt och enkelt. Det är det som gör Carglass® till en så givande arbetsplats.

Vad är den vanligaste missuppfattningen om bilglas? Den vanligaste missuppfattningen är nog när ett stenskott går att laga eller inte. Jag skulle säga att det oftast går att laga, men det finns undantag. Det måste vara mindre än en 3 centimeter i diameter, inte sitta så det stör sikten för föraren eller vara placerat för nära kanten av rutan.

Är det fler än tre stenskott tycker många försäkringsbolag att vindrutan, av säkerhetsskäl, måste bytas. Man ska inte underskatta säkerheten i trafiken, säger hon.

Hur känns det nu när du kommer att synas på TV? Jag gissar på att många av mina vänner och kollegor kommer att bli glatt överraskade och tycka att det är roligt att se någon de känner på TV? Det skulle jag tycka.

Sök jobb hos oss nu!